Kurs bhp dla maluchów
Nasza pociecha w wieku przedszkolnym cechuje się słabą spostrzegawczością, niskim poziomem myślenia przyczynowo skutkowego, skłonnością do niebezpiecznych, nieprzemyślanych decyzji.
|
Wiek przedszkolny jest to najwięcej akuratny czas dla pozyskiwania specjalności a ponadto przyzwyczajeń, kształtowania nawyków i postaw. Wytwarzanie u dzieci przyzwyczajeń jest niezwykle istotne, albowiem stanowią one podstawę zachowań. Pozyskiwaniekompetencji, zachowań i nawyków należy, scalać się z przyjemnością, humorem i zabawą. Warsztaty z popularyzacji zagadnień BHP zielona góra wśród dzieciaków, wiedzione poprzez specjalistów, są imponującą środkiem zaszczepienia u najmłodszych zachowań, które zdołają uchronić je przed niebezpieczeństwami, uczą dzieci elementarnych umiejętności, praktycznych w codziennym życiu. Najmłodsi nie zdają sobieprzeważnie sprawy z przykrych skutków popełnianych błędów. Niedobór doświadczeń sprawia, że w chwytaniu za narzędzia, sposobie ich trzymania, operowaniu nimi nie są porządnie ostrożne, nie zwracają uwagi na jednostki znajdujące się w najbliższym otoczeniu. Niedużywachlarz doświadczeń naszych pociech, a chociażby pełny ich niedobór powoduje, iż małe dziecko nie wie jeszcze, że ostrym narzędziem jesteśmy w stanie się dotkliwie skaleczyć. Nie zdaje sobie sprawy z następstw wkładania do ust artykułów, jakie ma w zasięgu ręki.Dlatego w sposób nadzorowany powinniśmy dostarczać dzieciom przeżyć, bogacić oraz pogłębiać dociekania, poprawiać przyzwyczajenia, nawyki w dążeniu do kształtowania pożądanych postaw. W etapie wczesnoszkolnym niezbędne jest potulne przechodzenie od form zabawowych do odmian naukowych. Polega to na dobieraniu radości z nauką, natomiast precyzyjniej na nauczaniu w postaci zabawy. Serwuje to możność do samodzielnej działalności malucha, wykonywania zadań kształcących wszystkie umiejętności, wyrabiających pożądane nawyki. Na etapie edukacjiwczesnoszkolnej dobrze jest odwoływać się do doświadczeń dziecka nabywanych w rodzinie, szkole a także innych środowiskach, a także za rzeczą mediów. Szczególną uwagę trzeba zwracać na bezpieczeństwo i zdrowie dziecka, przygotowanie godo radzenia sobie z niepewnością oraz złożonością rozmaitych zjawisk. Środki dydaktyczne przeznaczone do skorzystania w realizacji zagadnień edukacji wczesnoszkolnej i towarzyszące im materiały mają obowiązek stymulować aktywność malucha, pobudzaćrozmyślanie i działanie, przyciągać uwagę, rozbudzać wyobraźnię. Metody pracy z dzieckiem mają obowiązek zawierać różne materiały gry, a zarazem wdrażać do systematycznego uczenia się.
Nadesłał:
bigadder
|