Wzrost świadomości Polaków zmienia polski rynek ubezpieczeń
Większość z nas chciałoby mądrze zarządzać swoimi finansami - systematycznie gromadzić pieniądze na przyszłość, zapewnić dobry start dzieciom oraz prowadzić komfortowe życie na emeryturze.
Buduje to coraz większe zrozumienie dla idei ubezpieczeń i jest to niewątpliwie pozytywna zmiana na polskim rynku. Niestety te zmiany mentalne jeszcze nie mają całkowitego przełożenia na praktyczne działania.
Jak wynika z raportu „Sztuka odpowiedzialności” przygotowanego na zlecenie ING Życie, myślimy o tym co jest tu i teraz, a nie co będzie za kilka lat. Nadal wydajemy nieroztropnie pieniądze i dokonujemy niepotrzebnych zakupów, zamiast odłożyć nawet niewielką kwotę na czarną godzinę. Naszym zadaniem jest uświadomienie ludziom, że ważne jest także planowanie przyszłości finansowej oraz zabezpieczenie siebie oraz rodziny.Wzrost świadomości w zakresie ubezpieczeń i finansów wpłynął również na wysokie wymagania klientów, co do ich obsługi. Klienci oczekują systematycznego i bezproblemowego kontaktu ze swoim doradcą, oczekują też z jego strony dogłębnej wiedzy dotyczącej zagadnień ubezpieczeniowych, finansów osobistych, rynku kapitałowego czy wiedzy ekonomicznej. Biorąc pod uwagę rozległość tych tematów, stajemy przed wysokim wyzwaniem dotyczącym naszych kompetencji w kontakcie z klientem.
Marek Krzyżanowski, dyrektor oddziału ING Życie w Toruniu
Nadesłał:
Multi_Communications
|