Dobre rady nie tylko na „trzynastego”
13 czerwca to „Święto dobrych rad”. Mało komu tak zależy na tym, żebyśmy się do dobrych rad stosowali, jak ubezpieczycielom. Mniej wypadków, szkód majątkowych czy chorób to przecież niższe wypłaty odszkodowań.
Towarzystwa ubezpieczeniowe aktywnie działają doradzając jak powinniśmy się zachowywać w określonych sytuacjach, czy też jakich błędów nie powinniśmy popełniać, żeby żyć zdrowo i bezpiecznie. Ubezpieczyciele coraz częściej promują i nagradzają zdrowy styl życia, profilaktykę zdrowotną, a nawet wzorcowe postawy w codziennym życiu. Dzisiaj dbanie o zdrowie stało się swoistą modą z wymiernymi korzyściami nie tylko dla stosujących się do tych zasad, ale i dla ubezpieczycieli.
Sposoby doradzania ze strony TU przybierają różne formy.
- Wydaliśmy autorski Poradnik Ubezpieczeniowy dla rodzin, rolników oraz osób prowadzących działalność gospodarczą. Celem publikacji jest udzielanie dobrych rad, ale też wspólne poszukiwanie odpowiedzi na pytania: Jak można się zabezpieczyć? Co warto ubezpieczyć? Od jakich zdarzeń? Na co warto zwrócić uwagę, aby nie paść ofiarą „małej czcionki”? Co zrobić, gdy już dojdzie do szkody? Innymi słowy - wskazujemy najistotniejsze aspekty zachodzące w całym procesie ubezpieczeniowym. Począwszy od etapu definiowania indywidualnych potrzeb ubezpieczeniowych, poprzez wybór właściwego towarzystwa i jego oferty, na obsłudze posprzedażowej, m.in. likwidacji szkód, kończąc - mówi Magdalena Kaniewska – rzecznik prasowy Concordii Ubezpieczenia.
Tematyka ubezpieczeniowa jest trudną płaszczyzną. Specyfika produktu i jego korzyści czy język używany w oficjalnych materiałach TU – nie ułatwiają jej zrozumienia. Ostatnio ubezpieczyciele wkładają jednak coraz więcej wysiłku w upraszczanie umów i ogólnych warunków ubezpieczenia. Dzięki temu widać pozytywny trend wzrostu świadomości ubezpieczeniowej i lepsze zrozumienie zasad działania produktów ochronnych.
- Ludzie, nauczeni przykrymi doświadczeniami (własnymi lub sąsiadów), których skutków finansowych można było uniknąć dzięki polisie, coraz częściej zauważają korzyści płynące z posiadania ochrony ubezpieczeniowej. Cały czas jednak mają problem z wyborem najlepszego dla siebie wariantu - wyjaśnia Magdalena Kaniewska. I dodaje – Właśnie te czynniki były motorem do spisania i opublikowania w jednym miejscu doświadczeń - naszych i współpracujących z nami pośredników.
Gwarancję obiektywności i jakości treści zawartych w Poradniku stanowią autorzy – wieloletni eksperci rynku ubezpieczeniowego - pracownicy Concordii oraz patron medialny – „Gazeta Ubezpieczeniowa”.
W ramach tegorocznego „Święta dobrych rad” Concordia przekazała do rąk jej klientów tysiąc Poradników. Wersja elektroniczna publikacji dostępna jest na stronie ubezpieczyciela, w zakładce CSR.
Nadesłał:
brandscope
|